29 september 2013

Exempelsköldar

Jag rullade fram ett par exempelsköldar bara för att. Märkte att det hade varit mycket smidigare om det var en t5-tabell för färg istället, men någon sån har jag inte. Dessutom så har jag någon fixidé om att bara göra tabeller och andra spelmaterial som innehåller t6 och t20 eftersom det är de enda två tärningar som figurerar i Saga i övrigt.


Tre gånger kluven i rött och guld.


Kluven i purpur och guld.

Kvadrerad i svart och silver.

Tre gånger delad i blått, silver och grönt.

4 kommentarer:

  1. Anonym10:22

    Mycket bra, och mycket användbart! Ska definitivt användas nästa gång jag lirar. Jag har brottats med komma-på-ngt-på-stående-fot-problematik kopplad till heraldik under mina senaste spelsessioner. Detta kommer underlätta. Jag tänker också att man skulle kunna göra något liknande som innefattar djur, växter, ja allt möjligt som delar av heraldiska vapen. Jag är, sedan jag plöjt Game of Thrones-böcker, inne på att just olika motiv är ett trevligt inslag på riddarsköldar, handelsflaggor osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att det passade så bra! Ja symboler är trevliga. Jag hoppade över dem främst för att det hade blivit ett flera flera gånger större projekt att få ihop. Vore coolt att ha dock!

      Radera
  2. Jamtland, Jamtland, jamt å ständut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det blev lite lustigt det där. Jag rullade förstås fram färgerna och med de första nyanserna jag ryckte fram på måfå (undermedvetet?) var det så hemskt mycket jämtlandsflaggan att jag var tvungen att fundera på åtgärd. Kanske borde hävda att det är ett planerat skämt för uppmärksamma istället?

      Radera