27 september 2013

Enkel heraldik

Med stark inspiration från den här artikeln på heraldik.se har jag petat ihop ett dokument för att rulla fram en enkel vapensköld ifall det skulle dyka upp någon okänd riddare. Rulla 3-4 t20 så har du en färdig vapensköld. Jag har inte skrivit nånting i pdf:en om att guld och silver oftast avbildas som gult respektive vitt/grått utan sånt får ni läsa er till någon annanstans (till exempel i artikeln jag länkade här ovan). Hoppas dokumentet kan vara till nytta i alla fall.

Klicka på bilden för att öppna pdf:en (580 kB). Om den ser jätteknasig ut så prova att spara ner den: jag har lagt skugga bakom bilderna vilket kan dyka upp som konstiga mörka fyrkanter istället. Så ska det inte se ut.




2 kommentarer:

  1. Helt suverän slumptabell, ska jag använda mig av när jag ska måla mina 15mm figurer till Saga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, jag ser fram emot bilder!

      Radera